Diesel GAS

15.12.2013 17:33

Systém duálního paliva  Dieselgas LPG nebo CNG pro nákladní vozidla,

Vyplatí se přestavba Dieselgas i pro dodávky ?

      Dodávky, minibusy a jiná užitková vozidla v kategorii do 3,5t je samozřejmě také možné přestavět na systém přidávání LPG do spalované směsi nafty a vzduchu. Dodávky mají zpravidla mnohem menší spotřebu nafty než nákladní automobily a tím i význam % úspory nedosahuje takové úrovně jako je tomu u "velkých žroutů", nicméně pokud je vozidlo využíváno např. na pravidelný rozvoz a najede měsíčně několik tisíc kilometrů, je i zde významná úspora skutečností. V porovnání s kamiony a těžkými nákladními vozidly  je přestavba dodávky levnější a tím i návratnost investice v příznivém časovém horizontu.

      Ne zcela bez významu je také znatelná změna charakteristiky točivého momentu motoru a zvýšení výkonu motoru, což se při racionálním využítí také většinou velmi pozitivně projeví na spotřebě a lepší dynamice jízdy například u vozidel která zrovna nedisponují přebytkem výkonu. Reálná úspora je 10-20%.




 

—————

Zpět